SJOSKE, EEN STERK MERK!

4 mei 2016

Hoewel ik allergisch ben voor termen als ‘personal branding’ en een ‘sterk merk’ neerzetten, heb ik mij laten vertellen dat de begrippen meer zijn dan  simpele marketingtrucs. Sterker nog, ik voel meer dan ooit de behoefte om duidelijker voor ogen te krijgen hoe ik over wil komen op anderen.

Dat begint bij een ouderwets potje nadenken. Je krijgt meer inzicht in welke indruk jij op anderen maakt, wat jouw specifieke kenmerken zijn op basis waarvan je keuzes maakt en wat jij als persoon te bieden hebt. Deze investering in jezelf is niet alleen voor ondernemers. Want wie wil nou niet weten of ie een beetje aardig gevonden wordt?

De boel overdenken begint bij een lege keukentafel en een stapel pennen en papier. Het is de bedoeling dat je neerpent hoe anderen jou zouden kunnen omschrijven. Schrijf alleen de dingen op waarin jij jezelf herkent. Kijk goed naar jezelf en probeer te streven naar de beste versie daarvan, maar maak er geen onrealistisch plaatje van. Niemand is perfect. Dát zou wat zijn.

Wéér zo’n vreselijke term: wat zijn jouw ‘unique selling points’? Waar ben je goed in, wat is jouw specialisatie? Eh, kunnen we dit in het vervolg gewoon weer persoonlijke of speciale kenmerken noemen? Goed, deze stap lijkt me duidelijk. Hoe zorg jij ervoor dat je opvalt tussen al die anderen? Heus, er is iets wat jij heel goed kan. Je moet het alleen nog even opschrijven (en doen). Jij hebt daar uiteraard baat bij, maar jouw omgeving ook. Let maar op: je baas weet straks precies wat hij zonder zorgen aan jou kan overlaten. Hartstikke handig.

Nu je weet wat jij wilt uitstralen en waar je goed in bent, kun je óók bepalen waar je juist niét voor staat. Durf nee te zeggen als iets niet bij je past, daarmee laat je zien dat je een sterke persoonlijkheid hebt, niks mis mee. Los daarvan worden we natuurlijk alleen blij van de dingen die we oprecht leuk vinden. En daar haalt jouw omgeving dan weer een voordeel uit. Op m’n vrolijkst ben ik immers een stuk leuker.

Het laatste punt lijkt overbodig, maar dat is het niet: vergeet je online zichtbaarheid niet, ook wanneer je eigenlijk een spuughekel hebt aan Facebook, Twitter en LinkedIn. Het is toch lullig als mensen je niet kunnen vinden op het wereldwijde web. Misschien ligt het aan mij, maar ik zie dan toch al gauw een kluizenaar voor me, iemand die niks met de buitenwereld te maken wil hebben. Ik durf te wedden dat dit niet helemaal het beeld is dat je over wil brengen. En zo wel, dan kun je daar altijd nog je ‘unique selling point’ van maken.

Sjoske Cornelissen

(Sjoske Cornelissen)



Lees onze blog

We gaan weer beginnen, mét flexwerkers


20 mei 2020

We gaan - voorzichtig - weer beginnen. Scholen, kantoren, horeca mogen weer beetje bij beetje aan de slag. Dat was de boodschap van premier Rutte. Bijna alle sectoren hebben nu gelukkig licht aan het eind van de tunnel.



14 mei 2020

Om goed werk te kunnen leveren op een veilige manier, is een goede steiger of ondersteuningsconstructie een must. Door het toenemend aantal projecten bij onze opdrachtgever, is de behoefte ontstaan voor een uitvoerder Steigerbouw. Deze steigerdeskundige uitvoerder ondersteunt en adviseert de organisatie aan de hand van actuele wet- en regelgeving en de laatste stand van de techniek. Veelzijdig vakwerk, dat is wat onze relatie wil leveren. Kwaliteit is dus altijd het doel. Tevens heeft  onze opdrachtgever veilig werken hoog in het vaandel staan. Om goed werk te kunnen leveren op een veilige manier, is een goede steiger of ondersteuningsconstructie een must. Door het toenemend aantal projecten, is de behoefte ontstaan voor een onderstaande functie. Deze steigerdeskundige uitvoerder ondersteunt en adviseert de organisatie aan de hand van actuele wet- en regelgeving en de laatste stand van de techniek. Werkzaamheden: Adviseren over de inzet van de juiste steiger bij een project (werkvoorbreiding) Tekenen van steigers Helpen bij klaarmaken materiaalstaten voor het steigerwerk Beheren steigerplanning en inplannen montage en demontage steigerwerk Bewaken van de kwaliteit van ons steigermateriaal en stempels Keuren van steigers Inspecteren van steigers Uitvoerders ondersteunen bij toezicht op het steigerwerk Vraagbaak voor steigerwerk Geven van voorlichting en instructie over steigergebruik Bij ons vallen ook ondersteuningsconstructies en onderstempeling onder “steigerwerk”. Wij bieden: Afwisselende functie met veel contacten. Voldoende uitdagingen om het steigerwerk naar een hoger niveau te brengen. Standplaats is hoofdkantoor in Utrecht, met bezoeken van projectlocaties. Goede arbeidsvoorwaarden. Een fulltime baan met toekomstperspectief Functie-eisen: Een deskundige en doortastende collega Iemand die goed kan samenwerken Iemand met opleiding in steigerbouw t/m steigerinspecteur, of in ieder geval de ambitie om deze op korte termijn te behalen Volledige kennis van de “Richtlijn Steigers” Heb je interesse of vragen neem dan contact met ons op.



14 mei 2020

Voor een van onze opdrachtgevers zijn we op zoek naar aankomende steigerbouwers 40 uur p/w omgeving Utrecht. Onderwerp Minimale eis Startdatum Per direct Affiniteit met Op hoogte werken, Met je handen werken, buiten werken. Opleiding tot op heden Ervaring in de steigerbouw is een pré maar niet noodzakelijk. je moet bereid zijn om de opleiding steigerbouwer te halen via Ampliar. Nederlandse taal Goede beheersing van de Nederlandse taal. VOG nodig? N.V.T. B-VCA Is verplicht. Aantal uren beschikbaar 40 uur per week beschikbaar Werktijd ma t/m vrij van 07:00 uur tot 16:00 uur Gedragskenmerk Verantwoordelijkheidsgevoel (onder andere m.b.t. schade aan derden) Je werkt in een team Overig Fysiek sterk zijn en in staat zijn veel te staan en te bukken. Rijbewijs B is gewenst Locatie Werkzaamheden worden verricht in de regio Utrecht Contact Heeft bovenstaande vacature jouw interesse gewekt!. Stuur dan je CV naar Pay2day . Mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op    


Studiekeuze? Luister naar je hart, dat klopt altijd


25 feb 2020

Volg je je hoofd of je hart als het gaat om opleiding en carrière? Het UWV bracht die vraag weer naar boven in een onderzoek naar kansen op de arbeidsmarkt. Voor 1 mei kiezen tienduizenden jongeren een vervolgopleiding. Kies je een studie waarmee later misschien geen droog brood valt te verdienen? Of ga je voor de opleiding die gouden bergen belooft?


Zzp'er wil vrijheid niet kwijt


4 feb 2020

De rook rond de aanbevelingen van de commissie Borstlap is opgetrokken. Hans Borstlap onderzocht met de Commissie Regulering van Werk de positie van de freelancers en zzp’ers in Nederland. Hij constateert een tweedeling: de mensen met een vaste baan met bijhorende zekerheden en de flexwerkers die noodgedwongen van tijdelijk contract naar tijdelijk contract hoppen. Die laatste groep zou minder verdienen, geen hypotheek krijgen bij het kopen van een huis, en geen arbeidsongeschiktheidsverzekering kunnen afsluiten. Is dat zo?


Even voorstellen: Ineke Harteman


14 jan 2020

Alles wat je aandacht geeft groeit. Dat geldt zeker in onze flexwerk- en uitzendbranche. Om al onze relaties de persoonlijke aandacht te geven die ze verdienen is vorige maand Ineke Harteman toegetreden tot ons Pay2day-team. Wat ze gaat doen, vertelt ze zelf in deze blog.


Menu